Utolsó kommentek

2010.09.27. 23:00 Kétkedő

Fillérből a Fénybe II. - Gyalogok és kerekek harca

egyPár hónapja írtunk az átépített kereszteződésről, és ígértük meg, hogy egy öröklött betegségről is beszélünk majd. Ennek teszünk most eleget, mivel már végleges a közlekedési rend, és az utolsó csepp festék is felkerült a megfelelő felületre. Ám előbb egy (kedvező?) változásról ami előző írásunk fő témája volt; a bizonyos 6 másodperces telezöld, ami már bő 15-re nőtt. Így már nagyobb az esély arra, hogy a Fillérből a Fénybe be tudjunk kanyarodni. A telezöldre két tábla is felhívja a figyelmet.

 

Persze így sem könnyű elindulni. A szemből jövők, eleve korábban kapnak zöldet. Így biztonságosabb, de csak nehezebben tudunk átsuhanni. Ha mégis átjutunk, ne feledjük; elfordulás után még a gyalogosoknak is elsőbbséget kell adnunk.

 

A nem is túl régen szárba szökkent kis fa eltűnt, hiányát a dézsák ellensúlyozzák.

 

 

És a betegség, mely érzésünk szerint most csak felerősödött az újítások miatt. Adott a Moszkva tér és a Mammut, - illetve a piac közötti nagy gyalogos forgalom és a kereszteződésnél futó kerékpárút és a Retek utcai autóforgalom. Olyan hely ez, ahol kerékpáros és autós egységfrontot alakíthat a gyalogosok ellen. Sok gyalogos suhan át a piros jelzésén, tudatosan (körülteniktve) vagy teljesen tudatlanul esetleg egy bevásárlókocsit húzva maga után, vagy zenét bömböltetve a fülében. A kereszteződés ezen részének új kottája a Moszkva felől;

járda - kerékpárút - járda - úttest - járda. Mindez 10 méteren belül.

A gond a középső járdával (szigettel) van, mely eddig nem létezett, maga az úttest kezdődött már ott. Érzésünk szerint a mostani új járdasziget közbeiktatása teljesen felesleges, csak ösztönzi a gyalogosokat a kerékpárút szabálytalan keresztezésére. A gyalogos zöld bőven ad időt a kereszteződés egészén történő átkelésre. Íme egy videó a helyszínről, melynek készítői még nem is a legnagyobb forgalom idején jártak kameráikkal a helyszínen. Mindenki amerre lát.

Elstartolásos jelenet a tizpercbringa.blog.hu -ról

 

a múlt és jelen közti fekete-lyuk átmenet;

 A buszról leszálló, eddig kerékpárút-vágóhídra küldött gyalogosok is védve vannak a kerékpárosoktól, illetve fordítva. Igaz ez csak félsiker, mert jobban is el lehetett volna osztani a lyukakat a buszmegállóhoz a bringaút felől. Örömteli a zebra, de elbaltázott - vagy a busz táblája van rossz helyen. A motor viszont biztos. Az utóbbi időkben már nem láttuk itt parkolni.

A buszvezetőknek továbbra is nagyot kell tekerni a kormányon amikor bekanyarodnak a Moszkva tér felé. Ez gyakorlatilag csak úgy sikerülhet ha először balra kisorol és onnan veszi az "ideális ívet".

 

 

Az utolsó munkálat egy kis foltozás volt, melyre túl jól sikerült felhívni a figyelmet.

4 komment

Címkék: fény utca fillér utca dékán utca


A bejegyzés trackback címe:

https://egypar.blog.hu/api/trackback/id/tr832094814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pix 2010.09.28. 09:42:27

II kerületi lakosként nagyon örülök ennek a blognak, jó kis kezdeményezés, már egy ideje követtem, de eddig még nem szóltam hozzá.

A témánál maradva:

Ez az új jelzőlámpa azért került kialakításra, mert a Lövőház utca sétáló utca lett, így onnan a forgalom át lett "terelve" a Fillér utcára illetve azért, hogy hegyről meg lehessen közelíteni a Mammut parklóit. A kérdés már csak az, hogy az a 15 másodperc elég-e arra, hogy ezt a forgalmat át tudja-e ereszteni és nem generál-e dugókat a Filléren. (Szerintem igen)

Jó az, ha újabb sétáló utcák lesznek egy városban, de jelen esetben nem ártott volna, ha ehhez a beruházáshoz egy a környéket érintő új forgalomszervezés is elkészül.
Egy plusz kanyarodó sáv a környék közlekedési problémáit nem fogják megoldani :-(

Kíváncsi vagyok, hogy a karácsonyi bevásárló őrületben, milyen közlekedési állapotok lesznek ott amikor mindenki autóval megy bevásárolni a Mammutba. Vélhetően az egész környék be fog állni. :-(

Ha tehetek egy javaslatot a bloggernek akkor meg kéne nézni, hogy reggel mekkora kocsisort generál ez a megoldás. (tudom, hogy eddig is volt reggelente sor a Filléren, de nem lenék meglepve, ha ez mostanában jóval hosszabb lenne.)

svenJazz 2010.09.28. 12:46:28

lövőház utcai lakóként részese voltam a civil egyeztetéseknek az egész IVS körül.
az, hogy 2 mam(m)ut is van, nem a (mostani) önkormányzat hibája, pedig a probléma gyökere maga a bevásárlóközpont.

a jegyző, más önkoris munkatársakkal együtt rengeteg éve gondolkoznak az egész környék forgalomszervezésén. a mostani megoldás nem feltétlenül jó, de a lehetőségekhez képest még a legjobb. főleg ha figyelembe vesszük, hogy fővárosi fronton demszkyék szartak az egész moszkva tér problémára, immár 20 éven át, pedig anélkül nem lehet megoldani.
persze hogy dugó lesz a mammutok felé karácsonykor, eddig is volt, csak az én házam előtt, és nem egy főútvonalon. így nem az egész környék áll be, csak a főútvonalak.

szóval kedves Pix, örüljünk, hogy egy ilyen beruházás egyáltalán megvalósulhatott! honnan lett volna az önkorniak még sok-sok milliója a forgalom átszervezésére, nem beszélve a totál döglött fővárosról? (a moszkva rendezése nélkül nem megy, amire te gondolsz)

szóval alapvetően az az elv, hogy egy-egy szomszédságban csak célforgalom legyen, és azok határán, a főútvonalakon legyen az átmenőforgalom, most jobban érvényesül. aki autóba ül, vállalja annak MINDEN következményét! (dugó, stressz, parkolóhely-hiány, költségek, stb...)

ha beáll a fillér, tessék a szilágyin menni. ha meg az is beáll, akkor vállalod a dugót, vagy nem ülsz autóba. ez ilyen egyszerű. (elegem van már ezekből a szegény autósok hozzáállásból. ld.: mkkp - autókkal az emberek ellen egyesület)

Pix 2010.09.28. 17:41:09

Kedves svenJazz!

Nincs autóm, BKV-val, bringával és gyalog közlekedem ;-) ezért a dugók sem érintenek ilyen formában. Örülök a beruházásnak, bár nem azon a környéken lakom és igy közvetlenül nem is érint. Én is szeretnék egy élhetőbb városban élni. Neked a Lövőházban lehet jobb lett, de másoknak lehet, hogy rosszabb lesz és a város csak úgy lesz élhetőbb ha ott mindenki jól érzi magát. Kár ez a hozzáállás, hogy legyen nekem jobb és legyen a dugó máshol, de nem biztos, hogy a Filléren (a főútvonalon) lesz csak dugó mert lehet, hogy majd a Marczibányi tér környékén próbálnak meg majd kerülni, az autósok. Igen a Mammutok megépítése hibás döntés volt, egy ilyen bevásárló központnak nem a belvárosban van a helye, de attól most még biztos lehetett volna valamilyen forgalomszervezést végrehajtani, hogy ne csak romoljon a helyzet a környéken.

"(a moszkva rendezése nélkül nem megy, amire te gondolsz)"

Mondjuk a Lövőház és a Kis Rókus utca között megfordíthatnák a forgalom irányát.

Lehet, hogy akkor meg kellene várni egy ilyen beruházással a Moszkva tér rendezését. ;-)

Az autósok nem attól fognak kiszállni az autójukból, hogy akadályokat gördítenek eléjük.

svenJazz 2010.09.28. 23:58:38

Kedves Pix!
Hogy ki hol érzi jobban magát: természetesen én is annak vagyok a híve, hogy "mindenki" számára élhetőbb legyen a város, de:
nem lehet minden területe a városnak ugyan olyan. vannak lakóövezetek, ahol nincs akkora nyüzsgés, és -mondjuk- főútvonalak, ahol meg a város autós forgalma zajlik, és inkább szolgáltató, és iroda jellegű funkciók léteznek. szerintem ez a normális felosztása egy városnak. (természetesen hosszú távon a fillérre terelés nem megoldás, lakóövezeti jellege miatt, alapvetően a szilágyinak kell ellátnia ezt a funkciót)
Mostantól éppen hogy nem a marczibányi felé fognak kerülni az autósok, mert lezárták a lövőházat. ez a lényege az egésznek. hogy megszűnjenek ezek a lakóövezeteken keresztül vezető egérutak, amik a dugókat okozzák itt. (lásd: nem a marczit és a garast használjuk, főutak: bimbó->margit krt, vagy szilágyi befele)
és nem, nem lehet csakúgy forgalomszervezést alakítani. egy mammut méretű dologhoz nagyonis szükség lenne a fővárosra.
"Mondjuk a Lövőház és a Kis Rókus utca között megfordíthatnák a forgalom irányát." no itt nem értem mire gondolsz. a kis rókus most is kétirányú, a marczi azon az oldalon felefelé egy-, és itt a lövőház vonalában lefelé egyirányú. ha megfordítanád a lövőházat, olyan káosz lenne, hogy ihaj!
várni egy ilyen beruházással??? most komolyan: itt volt végre a II. kernek egy esély, hogy nyerjen kb. 800 misit egy ilyen belbudai központra. mi a francnak vártak volna? mikor lett volna legközelebb esélyük ilyesmire?
az autósók elé senki sem gördít akadályokat, csak maguk. túl sokan vannak... és ez ISZONYÚ sokba kerül az egész társadalmonak.
süti beállítások módosítása