Először egyPár szóban a posztsorozat első helyszínéről a Garas-Fillérről.
Kész a lámpásítás. Örömteli, hogy az eddigi 1 helyett már mind a 4 oldalon van zebra is. Továbbá, hogy a lámpákat is sikerült jól időzíteni. Ugyanis aki a Szilágyi felől jön a kereszteződésbe futva az egyirányú Garason, (mely gyér forgalmú) kevesebb ideig kap zöldet - egyidőben azokkal mint akik a Garas szemközti, Marczi felőli szakaszáról érkeznek, mely sokkal nagyobb (kétirányú) forgalommal bír. Hogy az egymást keresztező Fillér és Garas egymást kizáró zöldjeinek fázisa forgalmas időszakokban jól van-e elosztva, arról nincs tapasztalatunk. Esetleg a Kedves Olvasónak?
És akkor a második helyszínről;
Kereszteződés, de nem a klasszikus értelemben. Két sáv halad egy irányban, mely kerületünk legforgalmasabb útja, és egy másik szintén kétsávos út ágazik le róla. Itt a Margit híd lezárása okán mostanság pláne veszélyes helyzetet okozhat a figyelmetlenség és a teljesen elkopott burkolati jelek. Kereszteződésnek is csak azért neveztük most el, mert a figyelmetlenség sávváltást okozhat, így egy nem kívánt ,másik jármű keresztezés e fordulhat elő. Ebből talán már ráismer az olvasó helyszínünkre; a Bem József és Tölgyfa sarkára.
...A kétsávos Bem utca szélső sávjából lehet egyenesen vagy balra haladni, a belsőből pedig csak balra. ...a felfestések teljesen lekoptak, és az autók mindkét sávból egyenesen mennek tovább. A bringásoknak keresztben kell átvágniuk az autósoron, annak ellenére, hogy elsőbbségük van, ám ezzel senki sem törődik. Itt semmi mást nem kellene tenni, mint pótolni a felfestést, egyértelműen jelezni a főútvonal kanyarodását ezzel, és a belső sáv vonalában egy járdaszigetet kialakítani, hogy ne lehessen egyenesen továbbhajtani belőle...
- Ez volt a harci helyzet utóbbi hónapokban mely végre rendeződni látszott. ( de mégsem)! Elképesztő, hogy hosszú idők óta (évekig) alig, vagy egyáltalán nem voltak láthatóak az útburkolati jelek. Sajnos sokan haladnak tovább egyenesen a belső sávból teljesen szabálytalanul. A probléma főleg most csúcsosodhatott ki, hiszen a Margit híd lezárásával több autó hajt egyenesen tovább, a rakpart felé. Talán ésszerű és kivitelezhető is lehetett volna a híd lezárásának ideje alatt megoldani a -mindkét sávból a rakpart felé haladás lehetőségét, és értelemszerűen a külső sávból tiltani a Tölgyfára kanyarodást.
Pár hete (augusztus) azonban friss fehér csíkok, zebrák, haladási irányt jelző ábrák kerültek fel az éjszakai munkálatok során a Moszkva és a Tölgyfa utca között. Szigorúan, csak között !!!
Ugyanis pont a Tölgyfa utcánál a sarok vonalában véget ér a záróvonal, melynek folytatódnia kéne. Ha már a kevésbé szembe tűnő, az irányt jelző felfestések és a táblák elkerülik az ebben a sávban közlekedők figyelmét, legalább a terelő vonal figyelmeztessen a helyes tovahaladásra. Idáig is sok baleset volt már itt, napokban is egy, melyről mi rádióból értesültünk. Elképesztő, hogy a mostani munkálatok alkalmából ezt nem lehetett megoldani. 4 méter fehér csík kellett volna még. De a szabály az szabály, valószínűleg a munka csak eddig szólt, és nem tovább....marad félkészen és balesetveszélyesen. Az újrafestett záróvonal már erősen kopásnak indult! (A felfestéses munkálatok egy-két hétig tartottak, a helyszíneken nem egyidőben festették fel a különböző elemeket.)
Innen hiányzik a szaggatott vonal. A Tölgyfán induló szaggatottat pedig nem sikerült a kanyar ívére hangolni. A Bemen tehát egy sáv halad tovább. A szaggatott, azaz két sáv a semmiből kezdődik csak el, épp a képen haladó autók vonalában. Ebből a szögből jól látszik, hogy igen igénytelenre sikeredett a Tölgyfára terelés vonalvezetése. Legyen kerékpáros vagy autós aki a külső sávból szeretne a Tölgyfába hajtani, tegye ezt továbbra is óvatosan, mert számíthat egy balról érkező öklelésre.
Árulkodó nyomok a már nem létező zebráról, mely régen nem festett hanem 'kőberakat' volt.
Ilyen megoldás látható ha tovább haladunk a Bemen, -csak szaggatott vonalként, melyek fogyatékosságukból kifolyólag kátyúként funkcionálnak.
És íme egy kis abszurd. Kátyúfestés.
Utolsó kommentek