Utolsó kommentek

2010.12.16. 22:57 Kétkedő

Gellért téri kitekintő

Ismét át lett szabva a közlekedés rendje a Gellérten. Éles kanyarokat kell venni az autóknak a Budafoki út felé haladva. A kerékpárosok viszont nem panaszkodhatnak, hiszen kaptak egy ’kerékpárutat’ –mely a Budafoki út elején található. Aszfaltja sima, felfestése tökéletes…a probléma csak annyi hogy 6 méter hosszú, és a járda két sarkát köti össze. Hogy mi okból került ide arra jelenleg nem tudunk épkézláb magyarázatot adni…talán még a tervezője sem. Az is kérdéses, hogy használhatnánk szabályosan. Az út a gyalogos zebrával párhuzamosan halad saroktól sarokig, a kerékpárosoknak szóló közlekedési lámpa nélkül. Mit, mivel, hogyan /minek?/ (fog) összekötni ez a rövid szakasz? Egy biztos; gyalogos és kerekes jókat küzdhet majd a szűk sarkokon, a BME bejáratától pár méterre. A padkán való áthaladáshoz összteleszkópos kerékpár használata, vagy megfelelő vezetéstechnikai képesség szükséges.Az átkelőnél a régi burkolatot hétköznap reggel, a zajló forgalom mellett szedték fel !!!

 

Az új kereszteződés talán már végleges a vonalvezetését tekintve. Legalábbis mi erre gyanakszunk a már most profin kihelyezett táblákból. Amik mégsem annyira profik. Több hétig kellett mindenkinek elsőbbséget adni a másiknak, ahol csak a napokban sikerült eldönteni mi is legyen. A  patthelyzet az egyik macisajt  zacskósításával oldódott meg. A munkálatok persze még tartanak. Nem véletlenül áll még itt a konténer falu, melynek  Duna part felöli kialakítása megérdemli a zöld munkahely címet.

 

Egyébként a kerékpárosok mellett a gyalogosok is kaptak feladványt. Gátfutók előnyben!

Több héten át, miután felbontották itt az aszfaltot, (térkő) érdemi munkát, pontosabban annak akadályát nem láttuk, hogy miért ne lehetne fél méterrel beljebb helyezni a falat. A zebrák is a falba futnak.   Itt a zajló forgalom mellett leeht gyalogosan tovább haladni.

 

Örömteli a rakparti zöldülés, azaz a régóta hiányzó fák pótlása, melyre példát az Erzsébet hídon túl is találhatunk.

 

 

Dolgát végző rendőr bal oldalt, dolgát végző munkás jobb oldalt lent.

 

73 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://egypar.blog.hu/api/trackback/id/tr722464507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kis ember 2010.12.17. 08:17:57

Lefelejtették a szárnyakat a bringás piktóról. Ez nem bicikliút: felszállópálya. :)

na__most__akkor 2010.12.17. 08:24:00

Miért is kell kitakarni a szabálytalan autó(s) rendszámát?

na__most__akkor 2010.12.17. 08:28:27

Pláne, hogy nem is a Gellért-téren áll, hanem a Szabadság híd (ferencjózsefhaakarod) és az Erzsébet híd között.

OkoskaTo:rp 2010.12.17. 08:29:28

Az első két képhez: Ami ott látszik, az NEM kerékpárút (de még csak nem is gyalogos- és kerékpárút). Tábla van? Nincs. Akkor meg?

"a régóta hiányzó fék pótlása" - Csak nem azon a szürke autón kellett pótolni a féket? :o)

röntgenszeműlány 2010.12.17. 08:29:54

Tipp: így nem kell leszállni a bringáról.

jonatanxx 2010.12.17. 08:30:13

Ki a kicsit nem becsüli...

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2010.12.17. 08:34:53

@OkoskaTo:rp: "Helyreigazítás. Tegnap megjelent "A fejés technikái" c. cikkünkben a "ló" szó végig "tehén"-nek olvasandó." :-)))

Dr.perrycox 2010.12.17. 08:39:06

Vicces az a hugyozó ember az utolsó képen.Igazi reality. :)

venszivar 2010.12.17. 08:52:04

Miért pisáljon be? Már mint a gatyájába......

Kis ember 2010.12.17. 08:58:23

@venszivar:

Hát, ott van egy lépésre a Duna...

venszivar 2010.12.17. 09:01:58

@Kis ember: Akkor ezek szerint az út mellett lévő víz összefolyóba(csatornába)is bele csurgathatna .....Bárki,bármikor!

Kis ember 2010.12.17. 09:06:15

@venszivar:
Légy erős: meg is teszik. :)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.12.17. 09:09:17

Ilyen kerékpárút a Westend előtt is van, eddig nem tudtam rájönni, hogy mi a funkciója. Az is kb 5 méter hosszú, de az még csak nem is köt össze semmit semmivel, csak úgy van, a járdán, van eleje és van vége, vicces :))

annyi amennyi · http://gadgetshop.blog.hu/ 2010.12.17. 09:11:05

Hihetetlenek ezek a kerékpárosok. Az ember a kisujját nyújtja, de már vinnék a kezét is. Azt mondják sok kicsi sokra megy, sok kis kerékpárútból is lehet nagy hálózatot csinálni. Egyszer...

Kis ember 2010.12.17. 09:11:18

@Gery.Greyhound:

Az egy kerékpárkölcsönző reklámja. Nyáron onnan lehet biciklit kölcsönözni. :)

venszivar 2010.12.17. 09:13:43

@Kis ember: No és ha tojnia kéne,kell !?Ott a kerékpár út-ra költött pár 10 milla,abból már futná oda egy WC-re.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.12.17. 09:16:02

@Kis ember: Na akkor fény derült erre a rejtélyre is :) Hiába, hogy egy időben naponta tekertem el ott, valahogy nem jött át az üzenet :)

venszivar 2010.12.17. 09:19:13

@Gery.Greyhound: Igazából nem vicces! Legalább 50-100 naplopó megél ebből a szarságból.Azoknak a zsebébe kéne,hogy brunyáljon az a munkás,kinek nem biztosítanak erre még megfelelő helyet sem!De a bringásnak külön stráda kell......

leila begin 2010.12.17. 09:38:44

Igazi tragédia az, hogy a munkagödörből már méteres fák nőttek ki.

Ez a kis tér az elmúlt években pedig mindenféle módon át lett építve.

otapi 2010.12.17. 09:39:58

@annyi: "Azt mondják sok kicsi sokra megy, sok kis kerékpárútból is lehet nagy hálózatot csinálni."

Ilyet a kerékpárosok sosem mondtak, ezt a mindenkori városvezetés szajkózza/erőlteti, láthatóan nem sok sikerrel/értelemmel.
Először kellene megtervezni a "nagy hálózatot", és csak utána szabadna bármit is építeni.

OkoskaTo:rp 2010.12.17. 09:48:57

@otapi: Az Excel táblán összesítve a városban szétszórt 10*50 m kerékpárút pont olyan jó, mint egyetlen 500 m hosszú szakasz.

gregibroki 2010.12.17. 10:00:12

@venszivar: milyen szarságból él meg ki?

gregibroki 2010.12.17. 10:00:19

@venszivar: milyen szarságból él meg ki?

venszivar 2010.12.17. 10:16:31

@gregibroki: Akik abból élnek,hogy kitalálják,eldöntik,majd megbízást adnak egy"tervezőnek v.tervezőknek",erre a frenetikus nagy megoldandó feladatra.Majd elbírálják,megvitatják,engedélyezik s 4-5-6 hónapig "felügyelik" a végrehajtást,esetleg 5-6 cm-rel arréb tetetik,jobbra v. balra.Aztán 10 milliókért elkészült!? 9 fm bringa út...Van még kérdés?Egyből is megértem.

gregibroki 2010.12.17. 10:22:57

Amúgy meg egész mo-n lehet szemezgetni a brilliáns megoldásokból.
Én nem használok bringautat, mert oda is akarok érni, nem csak keringeni jobbra-balra, kilométeres kerülőket tenni, meg elveszni két szakasz kerékpárút között. Mert ugye tekersz az úton, Autós Úr pattog és mutogat a kerékpárosútra. Oké, megfogadod tanácsát, lemész arra a sz@rra. Az esetek 90%-ában véget ér egy percen belül (magyarul belevezet a semmibe: járda vagy útkereszteződés). Aztán megint mehetsz az útra. Én ezeket a felesleges köröket már nem játszom el, pattoghat nekem az atyaúristen is, le nem megyek arra a szutyok, használhatatlan, kitérkövezett utacskára.

gregibroki 2010.12.17. 10:26:28

@venszivar: Hát ja. Azt is tarkón vágnám, aki kitalálta, h Szentendrére vezető biciklisút 5m-ként bazinagy hézagokkal legyen megépítve. Nem tudom mire gondolhatott, mert nyáron is a rekkenő hőségben is megvannak a hézagok, nem tágult annnyira az aszfalt. Legutóbb, mikor arra tekertem az országutimmal, sírva ordítottam, de nem túlzok. Talán nem sírtam, de kvaanyáztam az biztos.

otapi 2010.12.17. 10:38:11

@OkoskaTo:rp: A ferencvárosi Kis-Duna partján jól jönne az az összefüggő 500m :)

venszivar 2010.12.17. 10:54:32

@gregibroki: Lehet,hogy raly akadály pályát terveztek,pár 10 milla pluszért !!!Te meg semminek nem tudsz örülni.A megbízott tervezőnek is milyen emberi,szakmai önérzete van !?Ja,hogy ebből él,meg még másik 100 tetü,kiknek van pofájuk ilyeneket kitervelni,megvalósíttatni.A nagy pénzt meg eltenni.Velük kéne azokat a dilatációkat kitömni.

gregibroki 2010.12.17. 10:56:25

@venszivar: Örülnék én esküszöm, de nagyon nehéz... :)
ott viszont tényleg nem merek menni az úton, mert még direkt kivasalnak.

venszivar 2010.12.17. 11:03:06

@gregibroki: O.K.,szevasz megyek szánkózni.Errefelé már szánkó utak is vannak. Ja kérem nem múlt el nyomtalanul az a 20 év,melyet a nagy ellenálló demsky itt,meg Horvátországba is!!!alkotott a közös pénzből.

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.12.17. 11:06:51

talán mégis igaz h lesz bicajsáv a metróban, és majd oda vezetik el. :P

gregibroki 2010.12.17. 11:08:02

@venszivar: Vigyázz, nagyon veszélyes.

Sicc 2010.12.17. 11:09:19

Demszkyék műve. Nem tudom, hogyan érték el, de a lényeg az, hogy ha néhány vödör sárga festékkel összefröcskölik az utakat, akkor az kerékpárútnak számít, és vastagon vették fel a támogatásokat erre az EU-tól.

Számon kell kérni Demszky-n ezeket is, hogy majd a tisztelt bíróság előtt tudjon habogni a sikkasztásokról.

venszivar 2010.12.17. 11:16:59

@Sicc: Te hallottál már arról,hogy bár mivel is megvádolták?Az az "ember" egy szent !! Csak is a népért élt,hogy döglene meg.....

Akvyr 2010.12.17. 11:45:30

Ezen én is nap mint nap elámulok.

prim 2010.12.17. 11:50:24

Végigolvasva a kommenteket, azt látom hogy a legtöbben elpoénkodják a dolgot, vagy értetlenkednek. Pedig szerintem van gyakorlati haszna ennek a kerékpárútnak. Ugyanis a KRESZ szerint járdán nem lehet bringázni. Tehát le kellene szállni a bringáról, és áttolni!! Igy viszont legálisan át lehet tekerni, és a járdán folytatni...Szóval ennek igenis van gyakorlati(elméleti?) haszna. Ugyanúgy mint az egyirányú utcában szemben haladni ahol a tábla engedi.

galoooshka 2010.12.17. 11:52:40

Az elején még én is gondolkodtam rajta...Kb.a 20-adik áthaladásnál (keresztbe, természetesen, hosszában még sose sikerült használni, de biztos történik majd olyan csoda, hogy a köv.40 évben egyszer legalább hosszában is átmenjek, már alig várom...) már csak nevettem, egy ideje meg nem is foglalkozom vele.
Értelmetlen hülyeség, amíg nem büntetnek meg miatta, nem zavar.
Lehet hogy az nem is bicikli rajta, hanem ilyen piciknek való löködős-motorka, anyával ha sétálnak, nem az egyetemisták lába között kell rollerezni, külön gyermek-sávot kaptak a zebrán. Klassz!

galoooshka 2010.12.17. 11:53:56

@prim: járdán NEM lehet bringázni.Zebrán sem. Attól, hogy itt a zebrán lehet, a járdán utánna továbbra sem. Sz*rnak egy pofon...

otapi 2010.12.17. 11:54:01

@prim: Öhm, egyszer ezt írod: "járdán nem lehet bringázni", másszor meg ezt: "Igy viszont legálisan át lehet tekerni, és a járdán folytatni...".
:)

Az átvezetés az úttestre van felfestve, járdán továbbra is tilos kerekezni. Szóval, mi is az értelme a felfestésnek?

Zsurmi 2010.12.17. 11:55:35

Az ott nem bringaút, még csak nem is sáv. Az ott egy átvezetés, más néven "Kerékpárosok közlekedésére kijelölt úttest”.

otapi 2010.12.17. 11:55:37

@galoooshka: Zebrán lehet bringázni, az nem a járda, hanem az úttest része. Úttesten pedig haladhat jármű.

galoooshka 2010.12.17. 12:04:32

@otapi: persze, keresztbe valóban lehet, úgy tényleg az úttest része.
De amennyiben rendeltetés szerűen használod a zebrát, le kell szállnod és tolni.
Nem én találtam ki, szerintem is baromság, de nézz utána nyugodtan, úgynevezett szabály ez is, mint hogy nem járdázhatunk.Ez van.

galoooshka 2010.12.17. 12:05:27

@otapi: lehet hát, csak nem szabad.Nagy különbség :)

otapi 2010.12.17. 12:27:01

@galoooshka: Ezt most nem egészen értem, a zebra minden irányból az úttest része.

Ebben nincs olyan kitétel, hogy az úttestet nem keresztezhetem járművel (még ha zebra is lenne kijelölve ott ahol keresztezném): net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
Tudsz valami egyéb joganyagról?

galoooshka 2010.12.17. 12:37:37

@otapi: figyi, tök igazad van, mert amit mondasz, annak VAN ÉRTELME. DE
Ahoz, hogy ez tényleg igaz legyen, feltételeznünk kell, hogy a bicikli JÁRMŰ. Szerintem az, mint látom, szerinted is az, és nem is értem, miért engem baszogatsz, nyilván te is észrevetted, hogy a jogalkotók szerint nem az.Ezen nincs mit vitatkozni.Ostoba, felesleges szabály rengeteg van. Ez a zebrás hülyeség is ilyen.
Ugyan nem kommunikálták annyira mint az "egyirányúzást", de a januári KRESZ-módosítás eredménye a told-a-járműved-át-a-zebrán-szabály is.
Ki is voltak akadva bicós fórumokon a mindenkik, hogy akkor autókat hol kell áttolni vajon...Értem, hogy nem érdekel a Kresz, nyilván van jogsid, azokat egy idő után nem érdekli a változtatás, mert a "lényeg ugyanaz", és ha akarod, utána nézek, épp betegszabin vagyok, szal ráérek, csak nem gondoltam, hogy magadtól nem megy. Már keresem is.

otapi 2010.12.17. 12:54:24

@galoooshka: olyan dolgokat írsz, amik nem állják meg a helyét, pl. azt írod a jogalkotók szerint a bicikli nem jármű. Miért gondolod ezt? A kresz-ben feketén-fehéren le van írva, hogy jármű.

A januári kresz módosítás pedig nem sok új dolgot hozott, egyirányúval szembe kieg táblát eddig is rakott ki az önkori ha nagyon akart (más kérdés, hogy nem akar).
Nézz utána nyugodtan, de erről ne a médiából tájékozódj, hanem közvetlen a jogszabályból.

galoooshka 2010.12.17. 12:55:22

HáHááááá!!! :)

"A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia."

54.§.(1)4
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.kpm
egészségedre

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.12.17. 12:57:03

Valaki megtervezte ezt az 5 méternyin kerékpárutat több tízezer forintért. Biztos, hogy műszaki rajz is van róla, anélkül nem rakják oda. Valaki megrajzolta a műszaki rajzon. Valaki megvette a sárga festéket, valaki kivitte oda. Valaki lemérte a távolságokat és megmondta valakinek, hogy ettől eddig fesse fel, valaki pedig felfestette. Minden, a történetben szereplő valaki jól járt, mert több ezer forintot kapott ezért. Na ezért kellett ez a kerékpárút oda. Még akkor is ha csak 5 méter. Valakiknek valamiből élni kell.

Blogger Géza 2010.12.17. 12:57:28

@prim: Az úttestre felfestett sárga izé legálissá tenné a járdán kerékpározást??? Ez elég kreatív értelmezés... Ezt melyik paragrafusból olvastad ki?

otapi 2010.12.17. 12:58:19

@galoooshka: Ja, lakott területen kívül. Most a Gellért térről beszélünk.

Jogszabályi pontból ne ragadj ki egy neked tetsző részletet, az egészet értelmezd:
(4) Kerékpárral

a) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá

b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni

nem szabad.

A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.

galoooshka 2010.12.17. 12:59:39

@otapi: sok minden le van ám írva feketén-fehéren...
Kerékpárral itt-ott nem fordulhatsz erre-arra, vannak elsőbbségeid, helyeken (tudjuk, hogy csak akkor, ha megadják, és nagyon ritkán adják meg)....
Jah, tényleg le van írva hogy jármű. Ettől függetlenül mutass még egy járművet, amit elindítanak egy úton, hogy pár méterrel arrébb egy "jármű-áthúzva" táblával ellehetetlenítsék a közlekedését...Jármű.
Én tudom, hogy az, te is, gondolom te is úgy használod.Innentől tulajdonképpen a zebra kérdés irreleváns, mivel nem kerülsz olyan helyzetbe, hogy használd (hiszen a közúton haladsz, nem keresztezed azt), ahogy ezt a "bicikli-út-csökevényt" sem.
Értem én, hogy szereted a szabályokat, meg bízol bennük, és örülsz, hogy vannak egyáltalán, de be kell hogy lásd, vannak hülye szabályok.

otapi 2010.12.17. 13:03:28

@galoooshka: Na, ebben végre egyetértünk :)
Annyi megjegyzésem lenne, hogy a közlekedési táblákat nem a _jogalkotó_ teszi ki, hanem az önkormányzat, aki közlekedési ügyekben csak _jogalkalmazó_. Jogalkalmazónak nem szabadna felülírni a jogalkotónak a szándékát, sok esetben mégis ez történik.

galoooshka 2010.12.17. 13:12:39

@otapi: teljesen igazad van.
A jogalkalmazó meg kapja be :)

Spikk 2010.12.17. 13:25:19

Sajnos az úgy van, hogy ha nem akarjuk, hogy össze-vissza legyen ...va-...va a közterület, akkor ingyenes WC-k kellenek sok helyre. Vagy a kocsmáknak, éttermeknek kötelezővé kellene tenni, hogy akár fogyasztás nélkül lehessen használni a WC-jüket, mert nem biztos, hogy szeretnék annyi kávét inni, mint ahányszor brunyálnom kell.
Ez nincs ingyen, de szerintem megéri (a látvány és a szag miatt de egészségügyileg is).

derabitz 2010.12.17. 13:29:16

Ez nem kerékpársáv, hanem kerékpáros átkelő ahol a hiedelmekkel ellentétben nem kell a kerékpárosnak leszállnia a kerékpárról és úgy átkellni a túloldalra.

galoooshka 2010.12.17. 13:31:27

@derabitz: viszont miután nem szállt le, és átkelt, leszállhat a túloldalon, mert az ott egy járda, ahol tilos a kerékpározás...

Spikk 2010.12.17. 13:37:39

@galoooshka: Bár ha két járdát köt össze, akkor odág tolom, felülök, úttesten áttekerek, leszállok és tolom tovább. Cooool! :D

Girhes Joe 2010.12.17. 13:42:31

Egyébként akkor most a Budafoki út torkolatában visszaállítják azt a mini parkot, amit 2002-ben építettek oda a Bartók Béla út felújításakor? Akkor persze az volt a fáma, hogy a felszínhez már nem kell majd hozzányúlni a metróépítés miatt, mert bölcsen előre gondolkodva tervezték meg. Na ahhoz képest pár évre rá szétbarmolták a fél Gellért teret, meg a Móriczot még jobban.

qrisz 2010.12.17. 13:48:23

Ami a Gellért téren van meg a Műegyetemnél az botrányos. a soha el nem készülő 4-es "demszky" metró bedeszkázott építési területe,már évek óta, órabérbe verik a pharkukat , a műegyetem melletti szűk 1 m-es úton szerencsétlenkedik a kerékpáros és a gyalogos, nap mint nap tapasztalom bringával menve ott. Illetékes elvtársak! mikor lesz ott végre használható út? Valaki említette a kisdunamenti "eurovelo"nak csúfolt kerékpárút förmedvényt, soroksári hídig tankcsapdás földutas,kóborkutyás, kátyúsaszfaltos, szeméthalmos "sztráda" Magyarország EU 2010. erre sincs pénzök az elvtársaknak,ezért megy a szegény hülye kerékpáros az autók mellett.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.12.17. 14:39:05

az hagyján hogy mi a fasznak festették fel a sávot, ha sehonnan sehová se vezet (még vagy 20 évig), nade hogy a piktogramot merőlegesen tették a bringás menmetiránynak az aztán mindenvivő!

Spikk 2010.12.17. 14:45:49

@városjáró: Azt szerintem mindig úgy teszik, mert azoknak szól figyelmeztetésül, akik keresztezik a bringások útját. Persze sok helyen érthetetlen, de ez lenne a célja.
Az osztott bringagyalogon áll úgy, ahogy mondod, ott azt jelzi, hogy kinek hol a helye. Ott a vonal másik felén látható egy fehér kalapos úr, aki egy fehér gyerek kezét fogja.

rg 2010.12.17. 14:54:03

@qrisz: Izé, ott nem kellene a gyalogosnak kerékpárnak szerecsétlenkednie. Mert ott kerékpárosnak, azaz kerékpárral közlekedőnek semmi helye. Nem tud a gyalogosok zavarása nélkül közlekedni, tehát nem közlekedhet. KRESZ és kész.
Szóval Te is szabálytalanul mész ott bringával nap mint nap, csak hogy tudd. Nem tűnt fel, mennyire veszélyezteted a gyalogosokat? Szegényeknek úgy forog a feje mentükben, mint a radar, nehogy egy centivel oldalra lépve egy biciklis elé kerüljenek. Szégyelje magát minden bringás, aki ott teker.

gregibroki 2010.12.17. 15:12:44

@rg: "Szégyelje magát minden bringás, aki ott teker."
ilyenkor viccelsz?

qrisz 2010.12.17. 15:13:18

@rg: figyelj kreszdoktor mi minősül a gyalogos zavarásának elmondod? úgy megyek (és nagyon sokan)ott (mivel a kerékpárút le van zárva) hogy senkit se zavarjak,lassan megyek óvatosan kerülök,megköszönöm ha elengednek stb... meg lehet normálisan oldani.Én sem anyázom,ha a gyalogosok csatárláncban mennek a kerékpárúton. pedig az sem jó. mindenki a maga portája előttseperjen.és ne haragudj de nem szégyellem magam. de hát te a tipikus magyar ember vagy,nehogy együttműködjünk inkább rúgjunk bele a másikba. Tudod,én is szeretnék közlekedni. és nem kívánok erről többet beszélni. Kreszről én tudnék pár gyalogost is okítani.

rg 2010.12.17. 15:22:00

@qrisz: Az szerintem zavarás, hogy állandóan figyelni kell, nem jön-e egy bringás hátulról, aki elé ha kilépek, akkor ki tudja, kinek mi baja esik. Nem feltételezhetem, hogy minden bringás Te vagy, mert nagyon kevesek vigyáznak annyira. De Te sem tudsz elkerülni mindent, ha egy gyalogos nem vesz észre, és pont akkor lép oldalra, amikor Te odaérsz, akkor annyi. Próbálj ott gyalogosan közlekedni. Ha van nálad egy nagyobb csomag, amit kézben viszel, bizonyos szakaszokon el sem fért mellettem egy bringás, ha óvatos, ha nem. Egyszerűen arról van szó, hogy egy bringás sokkal gyorsabb, mint egy gyalogos, bár max. 10km/h-val mehet a járdán, így is háromszor gyorsabb, és erre nincs felkészülve egy gyalogos.

qrisz 2010.12.17. 15:34:45

@galoooshka: :))) ja érdekes lenne egy autónak vagy busznak,hogy halad az úton aztán egyszerre minden figyelmeztetés nélkül csak út vége,bedeszkázva,kordonozva, aztán menj ahogy tudsz... persze itt "csak" egy bicikliről van szó.

gregibroki 2010.12.17. 15:38:18

Két választása lehet Mo-n egy biciklisnek:
1. megy az úton: ekézik az autósok (JAVULT a helyzet az utóbbi időben, lehet még 10 év, és nem lesz semmi gond)
2. megy a bringaúton-járdán-zebrákon, patkázik, fákat kerülget, keresi a biciklis utat, veszélyezteti a gyalogosokat bringaúton, járdán egyaránt.
Én az elsőt választom, ti is ezt tegyétek, még akkor is, ha féltek az autóktól. nem éri meg szarakodni a járdán, a kerékpár arra lett kitalálva, hogy haladjanak vele, nem tötymörgésre.
A közlekedésbeli mentalitást pedig nem lehet gyalogos-kerékpáros-autós halmazokra bontani, nem is érdemes, mert csak előítéletünk lesz.
Vannak bunkók és vannak nem bunkók. Egy bunkó kerékpáron ülve, autóban ülve és gyalogosan is az, és fordítva. Ezek a konfliktushelyzetek nem a közlekedési módok miatt alakulnának ki elsősorban, de Bp-en sajnos a várostervezők is segítenek benne jócskán. Ha nem lennének ezek a gyenge megoldások, kivitelezések, akkor kevesebbet lehetne bosszankodni a mindennapokban.

gregibroki 2010.12.17. 15:40:45

@qrisz: akik nem kerékpároznak, nem tudják ezeket az apró ajándékokat. Nem is várom el tőlük. Én is csak azóta bringázom empaikusabban az autósokkal szemben, mióta van jogsim. Mindkettőt kell használni és máris átérzed a másik oldalt.

georg 48 2010.12.17. 17:40:46

Ennyi bringaút elég is lenne.
Az egész országban persze!!!

röntgenszeműlány 2010.12.17. 19:00:57

@prim: @galoooshka: @otapi: @Blogger Géza: Rekordszámú idiótának tudok egyszerre beszólni. Sajnos, hogy basznák meg, nem tilos a járdán biciklizni - adott körülmények között. Úton keresztben viszont csak tolni lehetne - kivéve ha biciklisáv van. Talán olvassatok kreszt, nagypofájú szakértés előtt.

Blogger Géza 2010.12.17. 20:53:38

@röntgenszeműlány: Buta kislány, egyrészt ezt én nem állítottam, csak megkérdeztem, miért oldaná fel egy útburkolati jel. Másrészt talán olvasd el a KRESZ-t mielőtt megpróbálsz beszólogatni.

Kerékpárral alapvetően az úttesten kell közlekedni, csak akkor mehetsz járdán, ha az úttest erre nem alkalmas, (nem világos, itt miért ne lenne alkalmas.) Másrészt akkor is csak max 10 km/h-val lehetne, de gyakorlatilag az összes kerékpáros ennél gyorsabban megy, szóval a járda neki eleve tabu. Ha csak le nem lassítanak persze.

otapi 2010.12.19. 01:43:10

@röntgenszeműlány: Ja-ja, csatlakozom Blogger Gézához, beszólnod sikerült, de minek, olvasd el előbb, hogy mit is írtunk.

Úttesten keresztben akár kocsival is mehetek, ha nincs záróvonal és nem zavarom a forgalmat. Bringával dettó.
süti beállítások módosítása